مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

طراحی داخلی به کمک طیف نور ورنگ

طراحی داخلی به کمک طیف نور ورنگ

زیبائی که به چشم می آید از پرتو نور و روشنائی است و گرنه در تاریکی ،زیبائی مفهومی ندارد.زیبائی حقیقی با نور معرفت درک می گردد و زیبائی ظاهری با عزیزترین حس ما که بینائی است دیده می شود. نور و روشنایی چه ظاهری و چه عرفانی باعث می شود که زیبائی به چشم آید و رنگ و سایر زیبائیهای شیء جلوه کند. بنابراین بحث نور و پرداختن به آن می تواند در مباحث زیبائی شناسی و هنر جایگاه ویژه ای داشته باشد. از جمله علوم و هنرهایی که می توان به نقش نور در آن اشاره داشت ،هنر معماری است.

 در هنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار ،نظم فضایی، مصالح، رنگ و مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند. نور، یکی از عناصری است که در تغییر ماهیت فضای داخلی بنا تاثیر بسزایی دارد. ما می‌توانیم‌نور را به گونه‌ای بارز و مشخص داخل بنا هدایت کرده و بدین ترتیب با ایجاد عرصه‌هایی از نور و تاریکی، فضای یکپارچه را بدون استفاده از عناصر و مصالح جداکننده به بخش‌های مجزا تقسیم کنیم. این اقامتگاه در بروکلین که دارای اتاقهای بسیار کوچک می باشدمانند یک پالت رنگی از طریق طیف رنگ و نورطراحی شده است؛در واقع فضای معماری از طریق رسانه از نور به جای رسانه از مواد و پارتیشن ،طراحی شده است.

کنارهم قرار دادن رنگهای مناسب گاهی خیلی سخت انجام می شودو به همین دلیل اکثرما از تجربه رنگهای متنوع و جدید در دکوراسیون هراسانیم.زمانی که قرار باشد این پالت رنگ به کمک نور انجام شود کار سخت تر است.از آنجا که معماری به عنوان نوعی بوم نقاشی خنثی استفاده می شود ، نور نقش معرف فضا و آستانه را می پذیرد. همانطور که کسی از فضایی به فضای دیگر می رود ، این انتقال ، از طریق شیب رنگ که توسط مخلوطی از نور ایجاد می شود، از فضایی به فضای دیگر کشیده می شود یا بصورت محو دیده می شود.

گسترش رنگها در عرصه های عمومی بیشتر از طریق طیف رنگهای سرد ودر عرصه های خصوصی و صمیمی از طریق طیف رنگهای گرم انجام شده است.

 در این پروژه ، یک سالن زیبایی برای یکی از مالکین دربخش هم سطح خیابان طراحی شده است.در این فضا از دونوع متریال ( آینه های فولادی و شیشه ای ) استفاده شده ،که تنها با یک خم ،فرم داده شده اند تا استحکام کافی برای ایستایی ، بدون نگه دارنده ثانویه را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.