مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

کلبه پیچک

کلبه پیچک

با توجه به اهمیت هوشمند سازی روشنایی در معماری راه حل‌های متنوعی برای کاربردهای مختلف وجود دارد.کنترل هوشمند سیستم روشنایی نه تنها میزان نور دهی را تحت کنترل می‌گیرد بلکه در صرفه جویی در مصرف انرژی نیز بسیار مؤثر است. در واقع در این روش هم از نور طبیعی و هم از نور تولیدی منابع نور، میزان نور مطلوب تامین خواهد شد و این فرآیند بطور اتوماتیک انجام می‌گیرد.

این پروژه ، یک غرفه خودساخت در محوطه ی دانشگاه است،که در پاسخ به نور ، اشکال منحصر بفرد از هندسه های مختلف ،فرم سرخس ، فرم پیچک و به عبارتی چرخش بیولوژیکی را نشان می دهد که در نهایت با ایجاد سقفی با هندسه مثلثی کامل می شود. این طراحی، نقوش سنتی را،با استفاده از فن آوری های الکترونیکی امروز، بطور یکپارچه با معماری قابل زندگی، ادغام کرده است.

بدنه آن از 40 مجموعه سیستم اسکرول ، با سنسورها و محرک ها ، ساخته شده است.در طول روز ، اسکرول ها به سمت داخل محوطه می پیچند وتبدیل به سقف سایبانی شفاف میشوند. سنسورها ، تغییرات نور روز در محیط اطراف را، کنترل می کنند، و اسکرول خودش توسط stepping mortar.به بیرون یا عقب می پیچد . هنگام شب ، اسکرول ها به عقب برمیگردند و نور غرفه را تامین می کنند. بطورکلی این گونه سیستم‌ها با بهره گیری از سنسورهای تشخیص حرکت و میزان نور محیط و کلیدهای تعبیه شده می‌توانند فرآیند مطلوب را پیاده سازی نمایند.بدیهی است که در حالت اتوماتیک منابع نور با توجه به سنسورهای میزان نور و نقطه مطلوب تعریف شده نوردهی خواهند داشت.

در فصل تحصیلی ، معمولا آن را در فضای باز ، بین دو کلاس قرار می دهند، و دانش آموزان در فضای آن استراحت می کنند . بعد از هر دوره ی تحصیلی ، آن را بطور موقت به بیرون انتقال می دهند و در محوطه قرار می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.