مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

مدل آباژور

مدل آباژور

گاهی اوقات به خصوص در حوزه های کاری هنری نیاز به برش دقیق و پیچیده چوب است که چنین کاری با ابزارهای سنتی و متعارف مقدور نیست. در این گونه موارد می توان از دستگاه برش لیزری استفاده نمود.مدلهای آباژوری که در زیر می بینید توسط تیم Pranaya Design طراحی شده است.آباژورهای فوق العاده ای که در شب سایه هایی زیبا و فریبنده از پیچش گیاهان ودرختان و اشکال هندسی بازیگوش را روی دیوار ایجاد می کنند.

 تیم طراحی و ساخت این آباژورهای زیبا ساخت کشور چک ،متشکل از دو گروه است که در آن Josipa سرپرست تیم ایده پردازی وطراحی و Jirka سرپرست تیم ساخت آنها به کمک دانش وبرش لیزری است.

"Pranaya"ترکیبی از سه لغت prav, nav , yav به معنی ( برگ، ریشه و تنه یک درخت است) بطور کلی به معنی درخت زندگی است.با کنکاشی در اساطیر ملل مختلف و نیز اساطیر ادیان می توان به رمز پردازی های خاص درخت پی برد.میان نمادهای مختلفی که برای درخت قائل می شوند، تعبیر «درخت زندگی» و «درخت کیهان» که یکی، رمز «نوشدن و تجدید حیات» و دیگری «نماد پیوند میان آسمان و زمین» است دیده می شود .درخت زندگی مفهومی است که در علم، مذهب، فلسفه، اسطوره و دیگر زمینه‌ها استفاده شده‌است.درخت زندگی هم در لوگوی شرکت و هم در اکثر طرحهای این شرکت استفاده شده است.

بعد از شکل گیری طرح ها بصورت دیجیتالی ، برش لیزری آنها روی چوب توسط دستگاهای پیشرفته انجام می شود ودر پایان کار قطعات لیزر شده رنگ آمیزی و توسط چسب به یکدیگر متصل شده و لاک الکل زده می شوندو نتیجه کارآباژورهای زیبایی است که تصاویر آن را می بینید. این آباژورهای زیبا و فریبنده در دوسری ، درخت زندگی و اشکال هندسی تولید شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.