مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

برخی از مشکلات رایج در ساخت و استفاده از اتصالات انگشتی

چگونگی ساخت اتصالات و چسب مورد استفاده نقش تعیین کننده ای را در کیفیت اتصالات انگشتی بازی می کند.

بررسی ها نشان داده است که بیشتر شکست هایی که در الوارها و سازه هایی که با اتصالات انگشتی ساخته شده اتفاق می افتد، در اثر مناسب نبودن اتصالات و ضعف در ماشین کاری ایجاد می شود.
اهمیت
 ساخت اتصالاتی درست و مقاوم به اندازه ای است که حتی بهترین چسب ها هم نمی توانند مشکل اتصالات ضعیف را حل کنند.

در ادامه به تعدادی از مشکلات رایج در ساخت و استفاده از اتصالات انگشتی اشاره شده است.

جدا شدن اتصالات انگشتی فشرده از رایجترین مشکلاتی است که در هنگام استفاده از این اتصال در ساخت سازه ها و در هنگام استفاده از آن مشاهده می شود.
بررسی ها نشان داده است
 که کافی نبودن نفوذ چسب به چوب و پایین بودن دمای چسب در هنگام استفاده از جمله دلایل ایجاد چنین اتصالات ضعیفی است.
به این ترتیب برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی باید رطوبت چوب را در حد بالای 15 درصد نگاه داشت و دمای چسب را در هنگام استفاده کنترل کرد و به دمای مناسب رساند.

بلند و کوتاه بودن طول انگشتان از دیگر مشکلات مشاهده شده در هنگام ساخت این اتصالات است.
در صورت بلند بودن انگشتان باید با افزایش در مقدار چوب اره شده طول اضافی انگشتان را کوتاه کرد.
همچنین در صورت کوتاه بودن طول انگشتان نیز بایستی مقدار چوبی که اره می شود را کاهش داد.

توجه داشته باشید که یک اتصال انگشتی مناسب اتصالی است که هیچ شکاف و درزی نداشته باشد و اندازه انگشتان متصل شده به آن با هم برابر باشد.

وجود شکاف های مقعر، مشکل رایج دیگری است که در برخی از اتصالات انگشتی مشاهده می شود.
جابجایی قسمت داخلی تیغه هنگام تنظیم زاویه جلویی و چرخیدن دور از مرکز دستگاه از جمله دلایل ایجاد شکاف مقعر در اتصالات انگشتی است.
همچنین اگر تیغه به اندازه ای مناسب تیز نشده و یا بیش از حد تیز شده باشد موجب ایجاد چنین مشکلاتی خواهد شد.
توجه داشته باشید در هنگام برش، قسمت پشتی تیغه را نیز به درستی تنظیم کنید.

منبع: ماهنامه صنایع چوب، مبلمان و کاغذ

کیفت برش با اره دورکن

کیفت برش با اره دورکن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از ابزار های صنعتی که تحولی شگرف در صنایع چوب پدید آورده اره دورکن ها میباشند. این دستگاه ها با به کار گیری اصول پیشرفته و نوین علم و با پیشرفت در سطح کارایی و عمر خود کار در صنایع چوب و برش چوب در قطعات بزرگ را آسان کرده است.

کیفیت برش با اره دورکن

از ابزارهای صنعتی که در دهه های گذشته یا بهتر در صد سال گذشته تحولات وسیع و شگرفی در صنعت چوب و برش پدید آورده است اره دورکن ها میباشند. این دستگاه ها با به کار گیری علم و محققانی که در حال توسعه آن ها هستند پیشرفت زیادی در صنعت چوب و برش قطعات بزرگ و ابعاد بزرگ به وجود آورده است به صورتی که خطای برش در آن ها تا حدود زیادی کاهش یافته است و کیفیت برش با اره دورکن بالا می رود و دیگر برش ها دچار شکستگی و زنندگی نمیشود.

قابلیت های اره دورکن

اره دورکن دستگاهی است که برای برش چوب با قطعات و ابعاد بزرگ به کار میرود و در انواع مختلف از جمله اتوماتیک و دستی ساخته میشود و با توجه به نوع کارایی آن قطعات سازنده دستگاه فرق میکند. اما از جمله قطعاتی از دستگاه که می توان نام برد میز برش، موتور دستگاه ،ریل دستگاه ،گونیای پشت و جلو اره و....میباشد که تقریبا در تمامی دستگاه های اره دورکن دستی و اتوماتیک مشترک میباشد.

اره دورکن دستی به صورت دستی تنظیم میگردد وبه آسانی قابل تنظیم است ولی دورکن اتوماتیک به وسیله صفحه دیجیتال یا لمسی تنظیم میگردد که در مقاله های گذشته اشاره کردیم از صفحه کنترلی استفاده کنید که قابل تعدیل تر یا تعویض باشد. در این صورت کیفیت برش با اره دورکن شما بالا می رود. این صفحه قابلیت تنظیم تیغه اره گونیای پشت و جلو صفحه را نیز دارا میباشد.

اره دورکن ها براساس حرکت تخته ، چوب ،ام دی اف بر روی سطح شان به اره دورکن های با ریل واگنی ساچمه ای و لوکوموتیوی و جدیداً ایکس رول تقسیم میگردند که به طبع با توجه به حرکت و کارایی عمر دستگاهی با ریل ایکس رول طولانی تر و خوب  قیمت بالاتری نیز دارد.

 

کارایی اره دورکن ها

اره دورکن ها برای برش چوب ،ام دی اف و...استفاده میشود. کارایی این دستگاه در کارگاه های نئوپان، چوب بری ، تخته لایه ، پارکت ، کابینت سازی ، میز و صندلی سازی و صنایعی که در ارتباط با چوب هستند مثل افرادی که به دکوراسیون منزل مشغول میباشند مورد استفاده قرار میگیرد به طوریکه وجود یک اره دورکن برای شروع کار کابینت سازی لازم و ضروری است.

ضروریات هنگام خرید اره دورکن

اگر شما هم قصد خرید اره دورکن دارید بهتر است که مقاله های گذشته ما را مطالعه کنید تا با جزئیات آن آشنا شوید ولی به طور کلی اگر قصد خرید اره دورکن در قیمت مناسب دارید ابتدا بهتر است از شرکت مولن و محصولاتش دیدن کنید زیرا شرکتی ایرانی میباشد و کیفیت برش با اره دورکن این شرکت عالیست.

ولی اگر قصد خرید دستگاهی خارجی نو یا دست دوم دارید بهتر است قبل از خرید درمورد مارک ها و برندهای موجود تحقیق کنید که ما چهار برند را در پی مقاله های خود به شما معرفی کردیم.

پس از آن به اصل بودن قطعات الکترونیکی و مغناطیسی دقت کنید همچنین دقت کنید که این قطعات در داخل کشور موجود باشد که اگر در حین انجام برش مجبور به تغییر قطعه شدید با مشکل روبرو نشوید سپس از برندی خرید کنید که پشتیبانی و خدمات پس از فروش به شما ارائه کند سعی کنید در هنگام  خرید دستگاهی را انتخاب کنید که اقدامات ایمنی آن کامل باشد.

قیمت دستگاه اره دورکن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید یا قبل از خرید استعلامی از قیمت خرید این محصول در بازار بگیرید  و یا گمان کنید که این محصول از لحاظ کشور سازنده قیمت کمتر یا بیشتری داشته باشد بد نیست بدانید قیمت این محصول با توجه به ارز تعیین میشود چه اره دورکنی که در داخل تولید میشود و چه اره دورکنی که در خارج ساخته و به کشور وارد میشود پس اگر با تغییر قیمت های انی کم و زیاد شدن روبرو شدید متعجب نشوید چون این دستگاه وابسته به قیمت ارز میباشد.

در پایان امیدواریم که خلاصه و نکاتی که در این مقالات برای شما گردآوری کردیم کمکی هرچند کم در شناختن دستگاه اره دورکن، کیفیت برش با اره دروکن و مدل های آن و همچنین راهنمایی کوتاهی برای خرید های شما باشد.

دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن نوعی اره میزی است که برای برش دهی های جدا کننده استفاده می شود. دستگاه اره دورکن به صورت الکتریکی کار می کند. در این دستگاه یک اره ی اصلی وجود دارد اما در بعضی دستگاه ها نیز دو اره وجود دارد که یکی از آن ها برای نمره دهی استفاده می شود.

دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن یک نوع از اره های میزی است که در نجاری و برای چوب استفاده می شود که به صورت الکتریکی کار می کند و برای جدا جدا کردن قسمت های چوب استفاده می شود. دستگاه اره دورکن می تواند افقی یا عمودی باشد.

تفاوت اره های عمودی و افقی

معمولا اره های عمودی فضای کمتری را اشغال می کنند. اره های افقی چون بزرگ تر هستند دارای کشو نیز هستند که چوب را به سمت اره هل می دهد، البته اره هایی که کشو نیز ندارند هم این کار را به خوبی انجام می دهند اما در آن دستگاه ها هل دادن چوب توسط یک فرد انجام می شود. این دستگاه شامل یک میز، موتور و خط کش می شود.

دستگاه دارای اره گردی است که به صورت مستقیم با موتور الکتریکی کار می کند یا به صورت غیر مستقیم توسط دنده ها کنترل می شود. اره ی دستگاه بر روی دستگاه نصب گردیده تا برش راحت تر انجام شود. عمق برش ایجاد شده در صورت تغییر بالا بودن یا پایین بودنِ اره متفاوت خواهد بود. هر چقدر اره در محل بالاتری قرار بگیرد عمق بیشتری را بر روی چوب به وجود می آورد.

زاویه اره دورکن

زاویه اره طوری می تواند تنظیم شود تا برش های مورب نیز ایجاد کند. اره هایی با مدل قدیمی تر، موتور و تیغه ی ثابتی داشتند که برای ایجاد برش ها و زاویه ها نیاز بود خود میز را جا به جا کنند. دستگاه اره دورکن با استفاده از خط کش اندازه ای که چوب قرار است برش بخورد را تعیین می کند. دستگاه اره دورکن می تواند یک اره ی اصلی داشته باشد و در کنار آن می تواند یک تیغه ی نمره دهی نیز داشته باشد.

تیغه نمره دهی در اره دورکن

تیغه ی نمره دهی برای ایجاد شیار روی چوب استفاده می شود. استفاده از این تیغه در برش های ورقه ورقه کاربرد بسیاری دارد که مانع از دو تیکه شدن می شود. هنگامی که اره ی اصلی برش انجام نمی دهد، تیغه ی نمره دهی در جهت معکوس برای برش دادن چرخش می کند.


دستگاه اره دورکن عمودی از نظر هزینه به پر هزینه و کم هزینه تقسیم می شود. هر دو نسخه دارای اره ای هستند که می تواند چوب را برش میانی دهد. برای سایر برش ها مدل کم هزینه اره ثابت استفاده می شود اما در مدلی که هزینه بیشتری دارد اره می تواند روی چوب حرکت کند.

قبل از اختراع دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن از اختراعات جدید است که می توان گفت نتایج تغییراتی است که در اره های میزی به وجود آمده است. در سال 1906 اره ی میزی توسط ویلهم آلتندورف اختراع شد. بعد از این اختراع استاندارد هایی جدیدی برای کار های چوب بری ایجاد شده که تفاوت قابل ملاحظه ای در مقایسه با دستگاه های قدیمی تر داشت.

تا قبل از این اختراع، دستگاه های قدیمی تر هیچ سیستمی برای برش های لبه ای نداشتند. برای اینکه برش های لبه ای ایجاد کنند به صورت باید آن قسمت ها را مورد برش دهی قرار می دادند. دستگاه های جدید این امکان را ایجاد کرده اند که چوب را بتوان مستقیما توسط اره برش زد. به همین دلیل برش دهی ها سریع تر، دقیق تر و پر بازده تر شده است.

دستگاه اره دورکن یا اره میزی توسط کسب و کار هایی که کابینت تولید می کنند استفاده می شوند. به وسیله دستگاه اره دورکن می توانند برش های پنل، پروفایل، چوب های جامد، تخته های سه لایی، ام دی اف، برش های ورقه ورقه، ورق های پلاستیکی و ورق های ملامین را انجام دهند. بعضی از دستگاه های اره دورکن توسط کامپیوتر هم می توانند کنترل شوند که به صورت اتوماتیک تیغ و اره ی دستگاه را حرکت می دهند.

اره دورکن کارکرده

اره دورکن کارکرده در بازار در ابعاد، کیفیت و قیمت های متفاوتی وجود دارد. طبیعتاً کسی که به دنبال خرید اره دورکن کارکرده است، باید تا حدودی با مشخصات و کارکردهای دستگاه اره دورکن آشنا باشد. از این رو باید مشخصات یک اره دورکن کارکرده استاندارد را بداند، تا بتواند بهترین را انتخاب کند.

در این مطلب سعی داریم با توجه به عنوان، خرید اره دورکن کارکرده، مهمترین و مرتبط ترین مباحث مربوط به اره دورکن کارکرده را به ترتیب زیر در ادامه تشریح می نماییم.

·        اره دورکن استاندارد کارکرده

·        مشخصات اره دورکن کارکرده

اره دورکن استاندارد کارکرده

اره دورکن در بازار هم به صورت اره دورکن کارکرده و هم به صورت اره دورکن نو موجود می باشد. برای افرادی که قصد دارند از اره دورکن کارکرده استفاده کنند، باید هنگام خرید به قابلیت های اره دورکن استاندارد توجه داشته باشد تا بهترین دستگاه اره دورکن را خریداری نمایند.

مراحل خرید یک اره دورکن استاندارد با قابلیت ها و محدودیت های آن در نظر گرفته می شود. توجه به مواردی نظیر، میز برش مناسب، بیشترین ارتفاع برش، کورس گونیای پشت و جلوی دستگاه، تیغه، امکانات خط زنی دستگاه، موتور دستگاه، یونیت برش، قدرت و سرعت دستگاه، می تواند در انتخاب و خرید اره دورکن کارکرده استاندارد مؤثر باشد.

مشخصات اره دورکن کارکرده

برای اره دورکن کارکرده باید مشخصاتی از نظر کارایی و ظاهری مد نظر قرار داد تا بتوان در خرید این دستگاه با دقت و آگاهی لازم، انتخابی مناسب و خریدی مقرون به صرفه داشت.

مشخصات یک اره دورکن کارکرده با توجه به نیاز متقاضی باید در نظر گرفته شود؛ برخی اره دورکن را برای کارگاهی سبک و سیار نیاز دارند؛ و برخی برای کارهای کارگاهی و برش کاری در ابعاد بزرگتر؛ بنابراین با توجه به نیاز و درخواست متقاضی و تعیین رنج قیمت که متقاضی می خواهد برای اره دورکن کارکرده هزینه نماید، می توان مشخصات اره دورکن کارکرده را به شرح زیر در نظر گرفت.

·        حداقل عرض ریلی دستگاه اره دورکن (در عرض 40 سانتیمتر به بالا باشد).

·        دارای سیستم ریلی یا ریلی- واگنی برای سهولت کار باشد.

توان موتور دستگاه

توان موتور دستگاه از مهم ترین مشخصات خواهد بود؛ و هر چه قوی تر باشد، کارایی بیشتر و توانی برش کاری بالاتری خواهد داشت. توان موتور باید از 5 اسب بخار بالاتر باشد و داشتن توان 7 اسب بخار، استاندارد خواهد بود.

·        تنظیمات زاویه ای دستگاه که می تواند دستی و اتومات باشد. نوع اتومات آن برای دقت و بالا بردن سرعت کار بسیار بهتر است.

دستگاه بدون کمترین افت توان یا گشتاور باشد.

مدل های دستگاه

مدل های مختلف دستگاه و توجه به مدل و برند دستگاه، می تواند در قیمت و انتخاب دستگاه مورد توجه قرار داد؛ مثلاً در برخی مدل های چینی، این دستگاه ها اگرچه ارزان می باشند، اما کارایی لازم را ندارند.

·        سیستم مکنده قوی با اتصالات زیر میزی و پوشش ایمنی دستگاه باید مورد توجه قرار داده شود.

·        ملزومات برقی و درجه ولتاژ دستگاه.

·        میزان سر و صدای دستگاه با کمترین حد 79.2 و بیشترین حد 88.2 باید در نظر گرفته شود.

نوع و جنس اره دورکن

نوع، جنس، تعداد دندانه های تیغه یا اره از مهمترین مشخصات اره دورکن کارکرده است؛ که باید در نظر گرفت. مثلا تیغه hss از تیغه های با آلیاژی از جنس فولاد و دندانه های زیاد است که می تواند مورد توجه باشد.

·        دارا بودن محافظ ایمنی دستگاه از دیگر مواردی است که می تواند مؤثر باشد.

·        ارتفاع اره باید طبق استاندارد باشد؛ تا دقیق کار برش را انجام دهد.

·        جنس ریل دستگاه از نوع آلومینیومی از سوپر آلیاژی است که هم سبک و هم ماندگار است.

سال تولید دستگاه

سال ساخت دستگاه اره دورکن، هر قدر کمتر باشد، نشانه نو بودن و استهلاک کمتر دستگاه است؛ و خرید این دستگاه اره دورکن کارکرده، می تواند از جهت اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد.

·        سلامت تجهیزات و امکانات دستگاه با مدل های متنوع باید به دقت بررسی شود.

·        رنج قیمت خرید اره دورکن کارکرده می تواند به توجه به دستگاه متنوع باشد.

·        حداکثر قطر تیغه اصلی 350 میلی متر باشد و حداکثر قطر تیغه خط زن، 120 میلی متر باشد.

از نظر ضخامت برش، ارزیابی شود. استاندارد ضخامت برش 80 میلی متر است.

سرعت چرخش از مهمترین مواردی است که در خرید اره دورکن کارکرده باید مورد توجه قرار داد. سرعت 7000 دور در دقیقه، می تواند سرعتی استاندارد محسوب شود.

وزن دستگاه نیز با توجه به اندازه و تجهیزات می تواند متنوع باشد و این با توجه به درخواست متقاضی و میزان فضای تعبیه شده برای دستگاه در نظر گرفته می شود.

اره دورکن ام دی اف

اره دورکن ام دی اف، از جدیدترین نمونه های ماشین برش می باشد. در این مقاله قصد داریم با دستگاه اره دورکن آشنا شویم با توجه به توضیح درمورد اره دورکن های نوین چوب امروز قصد داریم با اره دورکن ها  برای برش ام دی اف و مدل های آن آشنا شویم.

اره دورکن ام دی اف

در ادامه مقاله قبل در خصوص معرفی اره دورکن که در آن ها مطالبی درمورد اره دورکن که کلا چیست چه کارایی دارد چند نوع هست و چه برند هایی دارد چه کارایی دارد و چه ویژگی هایی باید یک دستگاه اره دورکن داشته باشد تا برای کار ما مفید باشد همچنین با برند نوین چوب که سازنده آن کشور چین میباشد و دستگاه های مناسبی تولید میکند آشنا شدیم.

به بررسی ویژگی ها و خصوصیات یکی از مدل های آن پرداختیم  و تا حدودی با ویژگی هایش بیشتر آشنا شدیم  در ادامه با این مقاله میخواهیم یکی دیگر از دستگاه های اره دورکن که برای برش ام دی اف است را به شما معرفی کنیم تا با کارایی و برخی از ویژگی های آن آشنا شویم.

آشنایی با اره دورکن ام دی اف بر

دستگاه اره دورکن ام دی اف از جدید ترین نمونه های ماشین های برش میباشد و برای برش ورق های ام دی اف استفاده می گردد این دستگاه  ها مانند دیگر اره دورکن ها شامل دستگاه های اتوماتیک و دستی می باشند  که برای برش چوب و ام دی اف می توان از تیغه های مخصوص استفاده کرد.

بسیاری از کارخانه ها در صنایع چوب از این دستگاه ها برای برش چوب ، تخته و....استفاده می کنند اگر شما قصد راه اندازی خط تولید کابینت  و ام دی اف را دارید وجود یکی از این دستگاه ها برای کارگاه های شما ضروری و حیاتی می باشد.

ویژگی های اره دورکن ام دی اف

اگر برای خرید اره دورکن ام دی اف قصد ندارید مدل اروپایی آن را خریداری کنید و هزینه کمتری در نظر گرفتید می توانید از مدل های چینی موجود آن در بازار خرید کنید این مدل ها هم به صورت نو و هم دست دوم در بازار موجود می باشد.

ولی برای اینکه خرید خوبی داشته باشید  باید در هنگام خرید اره دورکن ام دی اف نکاتی را در نظر بگیرید ابتدا  نیاز ها و انتظارات خود از دستگاه را مشخص کرده و در هنگام خرید به اطلاعات دستگاه که در برگه اطلاعات و دفترچه محصول می باشد.

دقت کنید و باهم تطبیق دهید این اطلاعات شامل مدل دستگاه ، قدرت موتور اصلی و خط زن دستگاه ، حداکثر سرعت اره اصلی و قطر آن ، سرعت اره خط زن و قطر اره خط زن  چک گردد. سپس چون این دستگاه ها گرد و خاک زیادی دارند دقت کنید که دستگاه دارای هود  باشد تا در حین کار با مشکل گرد و خاک روبرو نگردید.

ویژگی های دستگاه چینی اره دورکن

پس از برررسی نکات بالا باید ویژگی های دیگر دستگاه که مربوط به دستگاه های چینی می باشد را بررسی کنید تا نوع با کیفیت و مرغوب محصول را خریداری نمایید برای فهمیدن مرغوبیت دستگاه اره دورکن ام دی اف کافی است به قطعات و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی دستگاه دقت کرده و آن ها را بررسی کنید.

برای این کار می توانید از کارشناسان موجود کمک بگیرید یا از فردی که از این دستگاه ها استفاده میکند اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قطعات دستگاه حتما در بازار موجود باشد تا در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه به راحتی این کار را انجام دهید و قطعه مورد نظر را پیدا کنید.

نکات مهم برای خرید اره دورکن

دقت کنید که دستگاه انتخابی شما دارای پشتیبانی مناسبی در داخل از کشور باشد امروز یکی از اصلی ترین ملاک های خرید دستگاه یا هر قطعه الکترونیکی داشتن پشتیبان مناسب می باشد.

در آخر سعی کنید اگر دستگاهی چینی برای شروع کار خود خریداری میکنید از مرغوب ترین نمونه موجود در بازار خرید نمایید تا از لحاظ فنی و کارایی محصول دلگرم بوده و پس از خرید دچار مشکلات ناشی از عدم کارکرد و یا تقلبی بودن دستگاه نگردید و حداقل امکان سعی کنید حتما از مراکزی خرید کنید که معتبر بوده و مورد اعتماد خریداران بزرگ و کارخانه های مطرح می باشند.

امیدواریم که مطالبی که در این مقاله آمده  شما را برای خرید دستگاه اره دورکن ام دی اف، چینی و یا هر اره دورکن نو یا دست دوم کمک کرده باشد و قدمی هرچند ناچیز در راستای کمک به خرید شما برداشته باشیم.