مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

سطل آشغال های سرویس بهداشتی

سطل آشغال های سرویس بهداشتی

یکی از انواع سطل آشغال ها که در مکان های مختلف از آن استفاده می شود سطل آشغال های استفاده شده در سرویس های بهداشتی است که در منازل نیز از آن ها به صورت گسترده ای استفاده می شود. سطل زباله های منازل در بیشتر موارد از جنس فلزی و یا سرامیک و در مواردی از جنس پلاستیک است. اما سطل آشغال هایی که در مکان های نظیر درمانگاه ها، اداره ها و سایر مکان های عمومی استفاده می شود یا از جنس لاستیک و یا در مواردی از جنس فلز است.

از طرفی اکثر سطل زباله هایی که در سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد به صورت پدالی است چرا که بهداشتی تر بوده و نیازی به لمس دست برای زباله انداختن نخواهد داشت. از این رو بهترین نوع سطل زباله در سرویس های بهداشتی سطل زباله های پدالی است. برای سرویس های بهداشتی خانگی معمولا از سطل آشغال های پدالی کوچک و کم حجم استفاده می شود. چرا که نباید فضای زیادی را به خود اشغال نماید.

ویژگی های سطل آشغال های سرویس های بهداشتی

·         همان طور که در متن بالا ذکر شد باز و بسته شدن درب ها به کمک پدال انجام گرفته و با فشار اندک پا درب تا زاویه 90 درجه باز خواهد شد.

·        ویژگی  باز شدن 90 درجه و قائم درب به سمت بالا موجب می شود تا تخلیه زباله ها از این سطل ها به راحتی انجام گیرد.

·        در صورتی که این نوع زباله ها از جنس استیل باشند مواد به کار رفته در آن ها به صورتی است که در صورت تماس دست با آن ها لک انگشت بر آن ها باقی نمی ماند.

·        اکثر سطل آشغال های سرویس های بهداشتی نیز به همراه بورس توالت می باشند و جایی برای نصب آن ها بر روی سطل آشغال تعبیه شده است. 

سطل آشغال های کابینتی

سطل آشغال های کابینتی

سطل زباله ها انواع مختلفی دارند که با توجه به حجمی که زباله در آن ها جای می گیرد استفاده های متنوعی داشته و در محیط های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله سطل آشغال هایی که در منزل مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر در آشپزخانه ها کاربرد دارند سطل زباله های کابینتی می باشند که انواع گوناگونی دارند که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

سطل زباله های کابینتی معمولا  دارای طراحی زیبایی هستند و رنگ های روشنی دارند. دو نوع سطل زباله ی کابینتی وجود دارد که در متن زیر شرح داده شده است.

سطل آشغال های کابینتی پدالی

این نوع سطل زباله ها معمولا در درون کابینت نگهداری می شوند. و به صورت پدالی طراحی می شوند سطل زباله های کابینتی که به صورت پدالی هستند به دلیل در پوش محکمی که دارا هستند بهداشتی تر از سطل زباله های دیگر بوده و مانع از رشد حشرات موذی می شوند. اما زباله ها نباید مدت زمان طولانی در آن ها باقی بمانند از طرفی درب این سطل آشغال ها نیز مانع از خروج بوی نا مطبوع و پخش آن در فضای خانه می شود.

همچنین دیگر نیازی به دست زدن برای باز کردن درب سطل زباله نبوده و به راحتی می توان با فشار دادن پدال درب را گشود.

سطل آشغال کابینتی آویز

این نوع سطل های زباله معمولا کوچک هستند و به درب کابینت آویزان می شود در واقع دارای ویژگی های مثبت فراوانی هستند. یکی از ویژگی های مهم این نوع زباله ها اشغال نکردن فضا است و از آن جایی که به درب کابینت متصل می شود در روی زمین جایی را اشغال نمی کند. از طرفی این نوع سطل زباله ها دارای در پوش هستند و علاوه بر مکانی که برای نصب بر روی کابینت بر روی آن ها تعبیه شده است مکانی نیز برای جای گذاری کیسه زباله بر روی آن ها وجود  دارد. 

سطل آشغال های دو مخزنه

سطل آشغال های دو مخزنه

سطل آشغال های منازل معمولا در طرح ها و ابعاد گوناگونی ساخته می شوند. بسیاری از سطل زباله هایی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرند حجم کمی از زباله را دارا هستند چرا که سطل زباله های بزرگ مدت زمان زیادی لازم دارند تا پر شوند از این رو مکانی برای رشد حشرات موذی فراهم کرده و حتی موجب ایجاد بوی نا مطبوع در فضای خانه و آشپزخانه می شود. از این رو لازم است سطل آشغال هایی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرند حجم کمی را گرفته تا زباله ها مدت زمان طولانی در محیط و فضای خانه باقی نمانند.

سطل زباله های دو قلو

یکی از انواع رایج سطل های زباله که دارای ویژگی های فوق العاده ای است سطل زباله های دو قلو یا دو مخزن می باشد. این نوع سطل های زباله با توجه به کاربردی که دارند فضای کمی را اشغال خواهند کرد. سطل زباله های دو قلو دارای دو مخزن جداگانه برای زباله ها هستند که این امر موجب می شود بتوان اشغال های تر و خشک را از یک دیگر جدا نمود. همچنین محل قرار گیری این سطل زباله ها معمولا در درون کابینت بوده و می توان به راحتی آن ها را از دید افراد نیز دور نمود. از ویژگی های دیگر این سطل آشغال ها می توان به حجم آن ها اشاره کرد که با این که حجم مطلوبی از زباله ها را نگهداری می کند اما فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند.

همچنین در قسمت فوقانی این سطل زباله ها ریل هایی به منظور جدا سازی و درب های آن تعبیه شده است. که این نوه ریل ها از نوع ریل های سفید و یا غلطکی می باشند. جنس سطل های دو قلو نیز از جنس پلاستیک فشرده بوده و همچنین از استحکام و استقامت بسیار بالایی برخوردار هستند. 

سطل آشغال روزنامه

سطل آشغال روزنامه

از انواع سطل زباله ها می توان سطل زباله ی روزنامه را نام برد. این نوع سطل زباله همان طور که از نامش پیدا است برای زباله های کوچک و ترجیحا خشک و کاغذی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده ی عمده ی این نوع سطل زباله در اداره ها، شرکت ها و در کل مکان های اداری  یا اتاق خواب منزل می باشد. این نوع سطل زباله را همچنین در کنار سالن های پذیرایی می توان مورد استفاده قرار داد. سطل زباله های روزنامه قیمت کمی داشته و با حجم کمی که دارد فضای کمی را نیز به خود اختصاص می دهد. در ادامه بعضی از ویژگی های این سطل زباله ذکر شده است.

ویژگی های سطل زباله روزنامه

·        کم حجم بودن این نوع زباله ها مهم ترین ویژگی آن برای خریدار است. چرا که با فضای کمی که اشغال می کند بهترین سطل زباله برای  زباله های خشک محسوب می شود.

·        سطل زباله های روزنامه پوششی از جنس فلز داشته و ضد لک نیز می باشد.

·        این نوع سطل های زباله بر خلاف سطل زباله های مخروطی دارای در پوشی به صورت نیمه است به این صورت که یک حلقه ی لاستیکی در ابتدای فوقانی این سطل آشغال تعبیه شده است که محلی برای قرار گیری نایلون زباله می باشد.

·        در ساخت سطل های زباله عموما باید از موادی استفاده شود که ضد خوردگی و یا ضربه باشد. در این نوع سطل زباله معمولا در زمان ساخت این استاندارد رعایت می شود.

·        در کفی انتهایی آن نیز همانند سطل زباله های مخروطی پوششی پلاستیکی برای عدم سایش روی زمین و محافظت از آن تعبیه شده است.

·        این نوع سطل ها  معمولا دارای حجمی در حدود 3 لیتر می باشد.

·        از آن جایی که دارای حجم کم بوده و در پوش کاملی ندارد فقط باید زباله های خشک در آن ریخته شود.

 

سطل آشغال مخروطی

سطل آشغال مخروطی

یکی از انواع سطل های آشغال که در منزل بسیار پر کاربرد بوده و در اداره ها نیز از آن ها استفاده می شود سطل زباله های مخروطی می باشد. شکل این نوع سطل زباله به صورت مخروطی بوده و دارای رویه ای فلزی است. این نوع سطل آشغال تقریبا می توان گفت نوع و شکل ساده ی سطل زباله است. سطل زباله ی مخروطی حجم کمی دارا بوده و همچنین فضای کمی را اشغال می کند. همچنین از این نوع سطل زباله در مدارس و یا اتاق های کاری نیز استفاده می شود و دلیل استفاده ی آن در این نوع مکان ها نیز به دلیل کوچک بودن آن است اما استفاده ی عمده ی آن ها مربوط به منازل است.

سطل زباله ی مخروطی شکل مانند سطل زباله های دیگر دارای چرخ و یا پدال نبوده و کاملا ساده طراحی شده است. اما ویژگی هایی نیز دارا است که می تواند امتیازی مثبت برای این نوع سطل زباله محسوب شود.

ویژگی سطل زباله های مخروطی

·        رویه ی این نوع سطل آشغال به صورت استیل بوده و از مواد ضد لک و اثر انگشت برای رویه ی خارجی این نوع سطل زباله استفاده می شود .

·        در انتهای پایینی این سطل ها لایه ی پلاستیکی جهت محافظت از کف آن و همچنین عدم ارتباط مستقیم با زمین طراحی شده است.

·        همچنین همان طور که در بالا ذکر شده سطل زباله های مخروطی وزن کمی دارند از این رو حجم کمی از زباله ها را در خود جای می دهند اما برای استفاده های ذکر شده در متن فوق می تواند مناسب باشد.

·        تخلیه ی زباله از سطل زباله های مخروطی شکل آسان بوده و به راحتی می توان آن را تخلیه نمود.

·        به دلیل این که همانند زباله های دیگر درب نداشته و فاقد رویه ی در پوشی است نباید زباله مدت زمان طولانی در آن باقی ماند.