مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

انواع سبک های دکوراسیون منزل

برای ایجاد یک دکوراسیون جالب در منازل لازم است یک سری راز ها درباره ی چیدمان منازل بدانید. ایرانیان معمولا به دکوراسیون های خاص برای استفاده از آن ها در منازل خود علاقه ی زیادی دارند. چیدمان منازل تا حد  زیادی به سلیقه ی افراد  و همچنین سن و ویژگی های روحی آن ها بستگی دارد. بیشتر افراد میانسال از دکوراسیون هایی استفاده می کنند که به سبک سنتی است علی رغم آن ها افرادی که از قشر جوان جامعه هستند علاقه ی زیادی به دکوراسیون های سبک مدرن و یا اروپایی دارند.

انواع سبک های دکوراسیون منزل

اولین سبک دکوراسیون که افراد زیادی از آن در منازل استفاده می نمایند سبک دکوراسیون کلاسیک است. استفاده از این نوع سبک باب میل جوانان است. ویژگی های این دکوراسیون استفاده از کار های هنری و تابلو های شاعرانه و یا نقاشی است. البته بیشتر افراد میانسال نیز به این طرح علاقه نشان داده و از آن در منازل خود استفاده می کنند.

سبک مدرن نیز یکی از سبک های مورد پسند در دنیای امروز است. امروزه در اکثر خانه های ایرانی این سبک در چیدمان منازل دیده می شود. ویژگی مهم در سبک مدرن سادگی و بی آلایش بودن این نوع سبک است. رنگ هایی که اصولا در سبک چیدمان مدرن از آن استفاده می شود به رنگ سفید است.

سبک سوم، سبک کلاسیک اروپایی است. این سبک شامل استفاده از گل و گیاه برای منازل است. همچنین استفاده از ابزار چوبی در منازل افرادی که به این سبک علاقه داشته و منازل خود را بر طبق این سبک چیده اند دیده می شود. رنگ های مورد استفاده در این سبک بیشتر شامل کرم و قهوه ای است.

سبک اسکاندیناوی سبک چهارم است که  این سبک برای افرادی مناسب است که دارای روحیه ای سرزنده و تنوع طلب هستند. رنگ غالبی که در این سبک استفاده می شود بیشتر شامل رنگ سفید بوده و ویژگی های خاص در سبک اسکاندیناوی روشنایی و سادگی در آن است. 

قوانین دکوراسیون منزل

قوانین دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل یکی از عوامل بسیار مهم در امر چیدمان منزل است. آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا بسیاری از افراد دارای دکوراسیون شیک و بی نظیری برای منازل خود هستند؟ آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که این دسته از افراد چگونه این ایده های بی نظیر را برای منازل خود انتخاب می کنند؟ در ادامه نکاتی را برایتان خواهیم گفت که شما نیز بتوانید از این ایده ها بهره مند شده و راز زیبایی چیدمان منزل این دسته از افراد را بفهمید.

برای این که یک دکوراسیون زیبایی برای منزل داشته باشیم چه نکاتی را باید بدانیم؟

راز چیدمان منزل به نحو احسن رازی پیچیده و در عین حال آسان است فقط کافی است که از این راز ها مطلع شده و آن ها را در حین تغییر دکوراسیون منزل به کار ببندید در ادامه توصیه هایی در رابطه با چیدمان منزل آورده شده است:

1.     کارشناسان دکوراسیون داخلی بر این عقیده اند که یکی از بهترین راهکار ها برای یک دکوراسیون ایده آل نقاشی کردن دیوار ها است. نقاشی دیوار ها به صورتی که دارای رنگ های شاد و یا تیره بنابر سلیقه ی افراد باشد بهترین و ارزان ترین راه برای داشتن دکوراسیون ایده آل است.

2.     وسایل منزل خود را به صورت جفت بچینید این طرح می تواند به منزل شما علاوه بر هدیه دادن نظم باعث ایجاد دکوراسیون حرفه ای و منظمی شود.

3.     یکی از عوامل مهم در چیدمان منزل استفاده از تزئینات طبیعی است. کارشناسان دکوراسیون بر این عقیده هستند که استفاده  از این تزئینات همچون گل ها و یا سنگ های زیبا می تواند به منزل شما روح ببخشد و دکوراسیونی ایده آل را فراهم نماید.

4.     تغییر دکوراسیون دهید گاهی مبل ها و یا صندلی ها را از کنار دیوار به وسط پذیرایی منتقل کرده و به صورت طرحی جالب بچینید.

5.     استفاده از قاب عکس های خانوادگی در دکوراسیون منزل تاثیر زیادی دارد. قاب عکس هایی با طرح جالب انتخاب کرده و آن ها را در طرح های گوناگون روی دیوار نصب نمایید. 

عوامل مهم در دکوراسیون اداری

عوامل مهم در دکوراسیون اداری

بدون شک طراحی دکوراسیون مدرن و جذاب برای یک اداره یا سازمان ؛ دارای فاکتورهای مهمی می باشد که رعایت کردن استانداردهای جز به جر آن ها می تواند در نهایت به داشتن محیطی دلپذیر و زیبا برای انجام فعالیت های اداری منجر شود .

نکات کلیدی در دکوراسیون اداری :

 

عواملی نظیر نور رنگ وسایل کاربردی مبلمان و... می توانند در صورت هارمونی داشتن با یکدیگر ؛ محیطی سرزنده و پویا را برای افراد و کاربران به وجود آورند .

نور : یکی از اصلی ترین و تاثیر گذار ترین مولفه ها در طراحی دکوراسیون های اداری می باشد که می توان استفاده از آن را به مبلمان سقف و دیوار و وسایل کاربردی و ... تسری داد . هر چقدر که رنگ مورد استفاده در این مورد ؛ شادتر باشد ؛ محیطی پویا تر را به وجود می آورد .

کمد دیواری و قفسه ها : استفاده از این کمد ها در نهایت علاوه بر زیبایی محیطی ، می تواند استفاده های کاربردی داشته و می تواند باعث نظم بخشی به محیط کار شود .

میز و صندلی : استفاده از میز و صندلی های استاندارد ؛ علاوه بر به ارمغان آوردن راحتی در کار ؛ می تواند به عنوان مولفه های زیبایی در اداره نیز شناخته شود .

وسایل تزیینی : استفاده از کف پوش ها کاغذ های دیواری پوستر ها و قاب عکس ها , کناف کاری و ...  ؛ یکی از ضروریات ساخت ظاهر در دکوراسیون اداری می باشد .

عایق یندی سمعی و بصری با استفاده از ابزارهلی مدرن : محیط های اداری را می توان با هماهنگ کردن رنگ ها و تناسب ها و ... به محیط هایی زیبا و در عین حال بهینه تبدیل کرد . تا کارمندان بتوانند با طیب خاطر و رضایت مندی و راحتی در محیط ، بازدهی کاری بیشتری داشته باشند  .

 

دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن

فضای اداری یکی از عمده ترین محل هایی است که فرد حدود زیادی از تایم خود را در آ« جا می گذراند ، امروزه از شیوه های مدرن و کلاسیک برای طراحی دکوراسیون های اداری استفاده می شود که هر کدام از آن ها طرفداران خاص خود را دارند .

دکوراسیون اداری مدرن :

 

عمده ترین مسائل در رابطه با دکوراسیون اداری مدرن این است که بتوان فضا و ابزارها را به گونه ای طراحی کرده و بسازیم که بتوانیم حداکثر بهره وری را از آن ها داشته باشیم و در عین حال ؛ فضایی شاداب و زیبا را برای انجام فعالیت هایمان به وجود آوریم تا بتوانیم در این محیط پویا فعالیت های کاری به سزا و خوبی انجام داده و بازدهی مفید برای مجموعه ی کاری خود باشیم .

در این راستا علاوه بر بهینه سازی فضا ؛ میزان کاربردی کردن فضا و ابعاد صوتی و تصویری آن ، اهمیت زیادی دارد .

 به عنوان مثال برای این که فضایی بازتر و بدون هرج و مرج و منظم تر داشته باشیم ؛ می توانیم خمیزان قفسه ها و باکس بندی ها را در دکوراسیون اداری افزایش داده و برای لوکس تر به نظر رسیدن آن ها از مبلمان و صندلی های ست آن ها که دارای تناسب طرحی و رنگی با یکدیگر هستند ؛ ستفاده کنیم .

اهمیت نورپردازی در فضای کاری به اندازه ای است که می توان گفت ؛ تاثیر و ارتباط مستقبیمی با روحیه کارمندان دارد و می توان به عنوان عامل محرک آن ها عمل نماید .

استفاده از گل ها و درختچه های سبز و تازه یکی دیگر از عوامل زیبا کننده ی محیط و دکوراسیون اداری است که می تواند جلوه ای خاص و در عین حال مدرن و زیبا به فضای اداری مان بدهد .

ایتفاده از کاغذ دیواری های سه بعدی ، ایده ی دیگری برای دکوراسیون اداری است که می تواند آن را از حالت معمولی به فضایی مدرن و شیک تبدیل کند .

 

 

انتخاب مبلمان در دکوراسیون اداری

انتخاب مبلمان در دکوراسیون اداری

حال که شرکتی راه اندازی شده است و قرار است استارت فعالیت در آن جا زده شود ؛ یکی از مهم ترین و جدی ترین دغدغه های مدیران ؛ انتخاب مبلمان اداری می باشد. چرا که همان گونه که می دانیم ؛ نوع دکوراسیون در یک اداره ؛ می تواند تاثیر زیادی بر روی اعتماد اولیه ی مشتریان به آن اداره داشته باشد .

در انتخاب مبلمان برای ادارات ؛ چند نکته حائز اهمیت است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم .

ملزومات انتخاب مبلمان اداری :

 

·        انتخاب مبلی که با فضای موجود در اختیار ما ؛ هماهنگی اندازه ای داشته باشد . به این معنا که مسیر رفت و آمد و ارتباط با سایر بخش های اداره را مسدود نکند و در زمان های اضطراری بتوانیم راه خروج به بیرون داشته باشیم . و یا این که چنان تناسبی با محیط داشته باشند که بتوانیم به راحتی کشوی میز ها را باز و بسته کرده و آن ها را مورد استفاده قرار دهیم .

·        راحتی لازم را داشته باشد : راحتی مبلمان یکی از مساله هایی است که اغلب در حاشیه قرار می گیرد و به همین دلیل به شدت بر روی کیفیت کار افراد ؛ تاثیر گذار می شود . چرا که افراد در طول روز ساعت های زیادی را بر روی آن ها نشسته و مشغول فعالیت هستند . به همین دلیل علاوه بر زیبایی به مساله ی راحتی مبلمان نیز ، باید نگاه ویژه ای داشت .

·        مناسب هزینه کنید : ارزان تر بودن ؛ همیشه به معنای بهترین بودن نیست و یا برعکس ! اما باید به این مهم توجه داشته باشیم که اغلب موارد ؛ مبلمانی که دارای کیفیت بالاتری هستند ؛ می توانند هزینه های بیشتری را در بر بگیرند  بنابر این به صرف این که اداره ای را تازه راه اندازی کرده اید ؛ و قرار است که در هزینه ها صرف جویی کنید ؛ از انتخاب مبلمان با کیفیت ؛ چشم نپوشید .

·        توچه به ارگونومی : باید باور کنید که رعایت ارگونومی مبلمان ؛ می تواند در رفاه و بهره وری کاری کارمندان و مدیران تاثیر گذار باشد . به این معنا که برخی از میزها و صندلی ها مثلا یا بسیار بالا یا پایین هستند مواد سفتی در آن ها به کار رفته و یا ... که این باعث ایجاد کمر درد و کردن درد برای افراد می شو.د . به همین دلیل باید بدانید که هزینه کردن برای رعایت ارگونومی ؛ یک سزمایه گذاری ایده آل در اداره می باشد .