مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

فروشگاه آنلاین مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

یکی از مهم ترین اقدامات در راستای معرفی یک شرکت یا اداره و فعالیته های انجام شده توسط آن ها ، استفاده از دکوراسیون اداری برای نمایش دادن غیر مستقیم این موضوع می باشد.

اهمیت استفاده از دکوراسیون اداری برای پویا کردن محیط و روح بخشی به آن جا بر کسی پوشیده نیست . از آن جا که کارمندان یک اداره میزان زیادی از وقت خود را در محیط کاری سپزی می کنند ، لذا لازم است که محیطی را برای آن ها فراهم آوریم که ضمن سهولت در انجام کارهایشان ؛ بتوانند از فعالت در آن مجموعه لذت ببرند .

تحقیقات نشان داده است که به هر میزان که محیطی فرح بخش و پویا برای افراد وجود داشته باشد ؛ می توان انتظار بازدهی کاری بیشتری از کارمندان و مدیران آن اداره داشت . همین امر می تواند به ادعای ما در رابطه با لزوم کاربرد دکوراسیون داخلی برای اداره ها ؛ صحه بگذارد .

از طرف دیگر استفاده از دکوراسیون خاص و مرتبط با فعالیت ؛ برای ادارات و شرکت ها می تواند به صورت غیر مستقیم و در عین حال تاثیر گذار و ماندگار ؛ معرف نوع فعالیت مجموعه نیز باشد . چرا که حافظه ی بصری ، یکی از قوی ترین حافظه ها ؛ برای ثبت دیده ها می باشد .

به علاوه نحوه ی استفاده از این دکوراسیون برای بخش های مختلف اداره می تواند تا حد زیادی حس اعتماد مرجوعان را نسبت به آن محیط ، بر انگیزد .

به عنوان مثال می توان از دکوراسیون زیبا و یکپارچه با اندک تمایز خاص و ویژه ای ، از متناسب با فعالیت برای منشی شرکت استفاده کرده و یادکور اتاق مدیر را به گونه ای طراحی کرد که علاوه بر یکپارچگی با کارمندان بخش های دیگر ، حس مدیریتی را نیز القا نماید .

 

 

تریینات جانبی در دکوراسیون اداری

تریینات جانبی در دکوراسیون اداری

همه ی ما به کرات در محط هایی قرار گرفته ایم که نوع خاصی از دکوراسیون ها برای آن ها طراحی شده است و باعث شده که ما حس خوبی به آن فضا داشته باشیم و به اصطلاح شیک بودن را در آن محیط درک نماییم .

دکوراسیون داخلی یکی از موضوعاتی است که می تواند جلوه ی بسیار خوبی را به محیطی که در اختیارمان قرار دارد ؛ بخشیده و به تعبیر عامیانه تر پویایی و سرزندگی را در آن مکان بیشتر کند.

علاوه بر کارها و اقداماتی که به صورت کلی برای هر دکوراسیون اداری انجام می شود ؛ یه سری از کارها و ابزارهایی هستند که تحت عنوان جوانب در ئکوراسیون شناخته شده و به زیبایی دو چندان محیط کمک می کنند . در دکوراسیون ادارات نیز این دسته از اقدامات قابل انجام شدن است که در ادامه به آن ها می پردازیم .

انواع تزیینات جانبی در دکوراسیون اداری :

 

مهم ترین کار در این بحث ؛ استفاده از پنل کوبی دیوارها به وسیله ی متریال ام ادی افی و یا پی وی سی می باشد که هر کدام از آن ها در رنگ های متنوع و طرح های متفاوت و متناسب با محیط ؛ می تواند در هر دکوراسیونی ؛ مورد استفاده قرار بگیرد .

اقدام دیگر استفاده از انواع پارکت و کف پوش ها می باشد که می توان از آن ها در مسیرهای رفت و آمدی و یا برای پوشاندن تمام سطح زمین ، استفاده کرد.

استفاده از نرهای مخفی . هالوژن ها بر روی سقف و دیواره و یا حتی مثلا روی کتاخانه ها و ... تزیین زیبای دیگری در محیط اداری می باشد.

کناف کاری یکی دیگر از اقدامات در این زمینه است که می توان به وسیله ی آن ، دیوارها و سقف های به اصطلاح خام را به اشکال زیبا درآورده و آ« ها را جایگزین رنگ کاری و اقدامات دیگر نمود .

 

 

پارتیشن بندی اتاق های کارمندان در دکوراسیون اداری

پارتیشن بندی اتاق های کارمندان در دکوراسیون اداری

بخش اعظمی از نیروهای انسانی مشغول به فعالیت در هر اداره و شرکت را کارمندان آن مجموعه تشکیل می دهند که بالطبع بایستی برای انجام هر چه بهتر فعالیت های آن ها ، تدابیری را در راستای ایجاد فضاهای کاری راحت برای آن ها ، اندیشید .

به همین منظور یکی از الزامات مهمی که در دکوراسیون اداری ؛ مورد توجه دکورات ها قرار می گیرد ؛ پرداختن به مساله ی ایجاد این فضاها برای کارمندان می باشد .

پارتیشن های اتاق کارمندان :

 

یکی از عمده استفاده های پارتیشن بندی اتاق کارمندان این است که علی رغم این که دسترسی آسان به ارتباط با سایر کارمندان را فراهم می آورد ، در عین حال به نوعی به دلیل حائل بندی آن ها ، ارتباط مستقیم آن ها را قطع کرده و باعث ایجاد تمرکز در انجام فعالیت ها شده و به نوعی از اتلاف وقت جلوگیری می شود .

در پارتیشن یندی کارمندی ، دسترسی به برق شبکه و تلفن از مسائل مهم می باشد . اغلب میزهای کارمندی با ابعاد 150در 70 سانتی متر ساخته می شوند و در برخی از این میزها فایل ال که شامل فایل سه کشو باکس کیس کامپوتر و کمدی برای قرار دادن زوم کن تعبیه شده است و سطح رویی آن نیز ، باعث ایجاد فضای کار بیشتر برای کارمند می شود.

در مدل دوم از این میز ها که ساختار ساده تری دارند ؛ تنها فایل سه کشو که به صورت ثابت و به عنوان پایه ی میز و یا به صورت متحرک در زیر میز ساخته شده اند ؛ جایگذاری می شود .

هر کارمند ؛ مدت زمان زیادی از عمر کاری خود را ؛ پشت این میز ها سپری می کنند . پس استفاده ی از تکنولوژی روز و ساختار کاربردی مهندسی شده در تولید دکوراسیون پویا و در عین حال مدرن ؛ از نکات ویژه ی تمایز یک مجموعه ی اداری می باشد.

 

 

اهمیت رنگ در دکوراسیون اداری

اهمیت استفاده از رنگ ها به حدی است که علاوه بر ایجاد زیبایی برای یک فضا ؛ می تواند به نوعی معرف شخصیت یک محیط اداری نیز باشد . بنابراین ضروریت استفاده ی درست و به جای آن ها را نمی توان نادیده گرفت.

 در سال های اخیر ؛ کارشناسان این صنعت ؛ توجه ویژه ای به این مهم داشته اند و تعریف رنگ سازمانی به یک اصل مهم در ایجاد یک کسب و کار بزرگ بدل شده است .

به عنوان مثالی بارز در این راستا ؛ می اتوان به رنگ آبی شرکت ایران خودرو رنگ خاگستری مجموعه بانک پاسارگاد رنگ مشکی برند آدیداس و ... اشاره کرد .

هر مجموعه ای می تواند برای تمایز خود از سایر هم رده ها و نهادها و و مجموعه های مشابه ؛ از ترفندهای مختلف ؛ من جمله از ایجااد رنگ سازمانی بهره ببرد.

این نکته آن قدر حائز اهمیت است که وقتی شما به آن مجموعه وارد می شوید ؛ در تما جزییات مانند : پوشش افراد دکوراسیون داخلی مجموعه و حتی بعضا در سزبرگ ها پاکت ها و کلیه ی لوازم اداری ؛ این هارمونی رنگی رعایت شده است . به  گونه ای که چنان چه مشابه آن رنگ را در محیط خارچی ببینیم ؛ به صورت ناخودآگاه ؛ ذهن ما به آن معطوف می شود .

و این خود کافی است که استفاده از رنگ ها را نقطه ی عطفی برای معرفی سازمان یا اداره ای در میان مردم بدانیم .

علی رغم این که استفاده از رنگی خاص و رعایت آن در جزییات می تواند عامل مهمی برای کسب موفقیت در معرفی باشد ؛ اما اهمیت آن در استفاده برای دکوراسیون اداری ؛ بیشتر از سایر بخش ها و ابزار می باشد . چرا که هر فردی به محض ورود به یک شرکت یا اداره اولین چیزی که به چشم می بیند و روی آنت متمرکز می شود ؛ دکوراسیون خاص اداره می باشد . بنابراین نباید از اهمیت فاکتور رنگ در این راستا غافل شد .

 

 

 

پارتیشن بندی اتاق مدیر در دکوراسیون اداری

پارتیشن بندی اتاق مدیر در دکوراسیون اداری

سمت مدیریتی یکی از مهم ترین سمت های یک اداره می باشد . این حساسیت باعث ایجاد فضاهای خاصی برای مدید اداره شده و در دکو.راسیون اداری نیز تاثیر گذار است و دکوراتور ها محیط هایی با خاصیت های متفاوت از سایر کارمندان را برای این افراد پیش بینی می کنند .پارتیشن ها یکی از عمده اجزایی است که می تواند در ایجاد این مکان ها به کمک دکوراتور ها بیاید.

پارتیشن اتاق مدیر :

 

پارتیشنی که برای اتاق مدیر استفاده می شود ؛ خود دارای اجزای متفاوتی است که عبارتند از : چارچوب ام دی افی یا آلومنیومی شیشه  - بدنه ام دی اف کرکره ایجاد داکت برای عبور کابل ها و پزیزها و کلید ها و ...

این پارتیشن ها علاوه بر داشتن ویژگی جداکنندگی در محیط ؛ باید حائز ویژگی عایق بودن صدا نیز بوده و همچنین با توجه به اهمیت مدارک موجود در اتاق ، می بایست از لحاظ امنیتی نیز بسیار تقویت شده باشند .

در سال های اخیر ، علی رغم این که می توان با ایجاد دیو.اری ثابت ، فضای مدیریتی را از سایر فضاها جدا کرد ، ولیکن ، میل و علاقه ی مدیران به سوی استفاده از پارتیشن ها به عنوان دیوایدر ، سوق پیدا کرده است .

البته این نکته نیز حائز اهمیت است که ؛ در صورت استفاده از این چزء تفکیک کننده ،  یک مجموعه یا شرکت ؛ در هر لحظه می تواند نسبتتت به تغییر اتاق ها متناسب با نیاز روز خود ؛ بببا استفاده از این پازتیشن ها ؛ اقدام نماید .

البته نکته ی دیگر این است که تایل بندی متنوع و عدم محدودیت در استفاده از متریال های مختلف ، در ایجاد و نصب پارتیشن ها ، عامل دیگری برای محبوبیت بیشتر این شاخه از دکوراسیون اداری به شمار می آید.